-Inte så mycket träning

Igår red som sagt Lina Bus-Johan och jag tänkte longera Marulk i repgrimman men när kom ut i paddocken så såg jag att han inte ville ha ena ögat uppe(trodde bara han var trött i stallet), men jag gick runt lite med honom som uppvärmning, trodde han bara var lite irriterad av flugorna eller något. Travade även med honom både rakt fram och på en volt runt mig, när jag kom lite bakom honom så såg jag att han var lite immig på ögat längst bak och i det en vit prick.

Då blev jag lite mer orolig och ringde Henrik som ringde vetrinären, mer om det längre ner.

Jag släppte lös Marulk så han fick gå runt som han ville och hjälpte istället Lina med Johan. Ibland följde Marulk istället efter mig, söt men kanske inte det mest praktiska när man ska försöka se hur det går för Lina, och ibland stod han mitt på spåret och typ:åååh gräääs här ska ja stå! ;)

Bus-Johan har blivit lite sommartjock och han var lite småtjurig emellanåt och när Lina kom åt honom så busade han iväg,haha^^ Jobbigt ju tyckte han!
Gick mycket på volter för att få honom att böja igenom sig ordentligt. Han drar vääldigt gärna inåt i volten och till slut så är dom på en pyttevolt alldeles runt mig ;) men Lina rider honom väldigt bra tycker jag, men när det blir stort glapp mellan gångerna så hinner det ju glömmas från bådas håll.

Koncentrerade mig på att få Lina att få Bus-Johan att trampa under sig med bakdelen så att han då inte blir lika motsträvig i munnen. Gjorde några framdelsvändningar och försökte oss på lite skänkelvikning.
Mot slutet så gick han riktigt fint! De red på 8-volt och emellanåt formade han sig bra, var mjuk i sidan och hängde inte inåt! Duktigt!


Så till vetrinärbesöket, han kunde komma direkt samma kväll, snällt! Tänkte först fara till honom och hämta medicinen men sen ringde han igen och sa att han kunde komma ändå;) skönt, med tanke på mitt orienteringssinne...
Han trodde han fått en kvist eller liknande i ögat och jag fick en salva som jag ska he i ögat morgon och kväll i en vecka och anti-inflamatoriskt som jag ska spruta in i munnen på honom på kvällen idag och imorgon. Det skulle bli bättre inom ett par-tre dagar, skönt!

Det var ganska klurigt att få in salvan i ögat märkte jag nu på morgonen innan jobbet, det mesta for utanför kändes det som, men en liten klick for in iaf :)

sorry för en jättemysig bild..men ni ser det immiga längst bak, det går egentligen enda upp men syns inte så bra pga. blänket och sedan den vita pricken på det immiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0