-Lektion cavaletti

När vi red till ridskolan så var han så himla duktig. Han bara gick på i rask takt och tvekade aldrig. Förutom när vi gick ner över lägdorna borta vid svedje-grusvägen. Går ju hästar på bete där nu och en häst kom och ställde sig vid staketet och Marulk stannade också och tittade, den andra hästen började pipa och slå med frambenen. Då blev Marulk ännu mer intresserad och började även han pipa men till slut kunde jag övertala honom att fortsätta gå;)
Nere vid Kock står fortfarande korvmojjen(en sån rund vagn på hjul)kvar men nu stod den bakom träden så när vi kom förbi där så blev Marulk jätteöverraskad och flög i luften, hah! Men efter att ha tittat på den stund så gick duktigt förbi trots att det är ganska trångt.

till själva lektionen. Han var en stjärna även här. Han tog höger galopp! På en gång och höll den ett tag och sedan kunde han fatta rätt igen osv. sååhääär duktig! Vänster var han också superfin i och bra i formen.

I traven krullar han ju ihop sig lite, tror det har att göra med att han inte riktigt orkar bära upp sig. Så jobbade mycket med det, att få fram nosen på honom, gick riktigt fint när vi koncentrerade oss på det.

Sedan var det ju arbete över bommar på marken också, försökte mig på att rita. Småstrecken är alltså skänkelvikning in mot mitten, över bommarna och sedan skänkelvikning ut till spåret igen. Komma fram i trav och trava över bomvolten ett varv, trava bort till andra volten där man gick över bommarna två gånger både in och ut ur volten.


Från början tyckte han att bommarna var lite läskiga, framförallt när dom lät, buuh! Och det blev lite blandat skutt/galopp över från början;) Men efter en stund hajjade han grejjen och anpassade steget super även om jag råkade lägga honom lite fel på volterna, duktig kille! Han har aldrig gått över bommar på böjt spår förut, och knappt flera på rad.

Skänkelvikningen gick bra, men inte riktigt lika bra som den kan göra, men han försökte och det är ju huvudsaken!

Kommer bilder så fort jag hinner! Har fixat Raw till datan nu så tar bilderna från när Maja och jag fotade i första hand, tror jag;)

Kommentarer
Postat av: Maja

sv:haha jag tror fan de kommer göra det :D dom blev as saftiga!<3

2011-08-10 @ 12:50:50
URL: http://majaerikssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0