-Utmaningar och på besök

Tog på repgrimman och ställde fram några "utamaningar" i paddocken. Bla. en lastpall och han var superduktig. Han gick fram till den självmant när vi stod nära den och lyfte upp framhovarna en i taget och kraffsade på den och nosade.
Jag behövde bara skicka/visa honom med handen så gick han upp och över två gånger, duktig kille! Skillnad motför hur lång tid det tog på Sörgården! Vi gick iofs över från långsidan nu men då ville han inte ens ställa upp en hov på den.

Hade även ställt ut 4 koner. Jag ställde på mitten av dom och skickade sedan honom slalom emellan dom medan jag stod kvar på ungefär samma ställe. Gick riktigt bra och han lyssnade bra när jag satte fokus på framdelen.

Den tredje grejjen var bara en helt vanlig bom som var lite upphöjd. Där tog jag honom på en volt och över bommen i varje varv. I traven ville jag att han skulle trava över och inte ta ngt märkligt litet skutt över eftersom den ändå var så låg. Han sprang fint över flera gånger och då får han vända upp och vila.

Vetrinären ringde föresten i lördagsmorse och undrade hur det var med honom och jag sa att han öppnat ögat men pricken var kvar så om det inte blivit bättre till typ onsdag så skulle han komma och kolla så att det inte blivit ett litet hål med hjälp av nån färg.


När jag kommit ut till stugan igen for jag på em. bort till Åsa och följde henne över till Hornön där hon har sitt varmblod Ninja på bete.
Jag visade lite övningar, dock i vanlig grimma och grimskaft så om jag far dit nån till gång i veckan så ska ja försöka ta med min repgrimma. Visade lite "backa ur min zoon", JoJo-lek, ledövning och lite flytta bakdel.
Från början var han ganska ouppmärksam och tittade på allt annat. Han tyckte det var lite krångligt att behöva backa men efter en stund så flyttade han för mindre signaler och flytta bakdel var han riktigt duktig på även om han hade lite svårare på ena sidan, ledövningen gick toppen.
Åsa provade också lite Jojo-lek och backa ur min zoon, gick bra! På slutet var han riktigt trött, jobbigt att behöva tänka så mkt! Intressant att dom kan bli så trött av att egentligen inte röra sig så mkt:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0