-Mysvecka

Nemen tjenare! Nej jag har inte dött, jag är bara arbetslös ;D
Marulk och jag har haft en lugn och mysig vecka. Jag har inte ridit något sedan lektionen i tisdags. Det har varit behövligt för honom då jag märkte på honom att han behövde lite vila. Men bara för at tja inte ridit betyder ju itne det att vi inte gjort någonting.

En dag var vi bara i hagen med repgrimman och tränade och finslipade lite grundövningar. Få upp kvickheten i backningen och bli känsligare för små signaler. Mitt i allt började det regna så vi gick till deras lilla glänta och ställde oss under granarna tills det slutat,mysigt^^

Vi har haft två underbara pass i paddocken också. Inte haft några större krav utan bara fokuserat på en härlig känsla, vilket vi hade. Jobbade bredvid honom och att vi skulle följa varandra. Han lyssnade så bra på mina signaler och vi kunde göra snäva svängar och fina halter. I traven la jag handen på manken och började sedan jogga lite och höja min energi, han började då trava och höll sig vid sidan om mig hela tiden i det tempo jag sprang i. Det är verkligen framsteg då han förut för det första skulle blivit överrumplad och känt sig lite trängd när jag springer bredvid och sprang istället iväg framför mig och för det andra har han inte haft styrkan att kunna trava så sakta.
Underbart! :)

bild från lektionen för några veckor sedan. Det går framåt, här på bilden är han ganska bra i formen även om han är lite framtung och jag vill ha lite mer driv bakifrån, men utvecklas gör han hela tiden:) och halsen har allt biffat till sig lite tycker ja!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad liten du ser ut på honom!:D Han ser ju enoorm ut:P

2011-08-29 @ 21:20:51
Postat av: ida

Ja på denna bilden gör ja faktiskt det. han är typ 165 skulle ja tro och jag är 174 så ja borde ju inte se så liten ut;P

2011-08-30 @ 12:10:06
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0