-Besök

Idag kom som sagt Yvonne från Sörgården på besök i stallet och höll en liten lektion för mig och Marulk, självklart började det blåsa precis innan hon kom. Tränade lite på vidareutveckling av sidepass och sedan att han ska backa från vart jag än står när jag vickar på fingret. Han var verkligen superduktig då och lyssnade bara på en knacking i luften när jag stod både bakom och bredvid honom.

Sedan behandlade hon honom med Equine Touch. Marulk blev supertrött och började blinka och gäspa som bara den bara av att hon gjort några "övningar" på rumpan, söten^^

Fick iaf veta att han hade ont framme vid bogen och lite upp mot halsen, detta troligen från selen när han gick på travet. Hon sa att det kan ju ha blivit bättre och att det var sämre förut, men det vet man ju inte så jag ska iaf stretcha honom i halsen och frambenen även om det kan vara svårt just vid bogen.
Han var även lite öm uppe på rumpan på höger sida, eller det sitter väl troligen i muskulaturen runt höften och han "tappade" bakbenet för tryck uppe på rumpan. Kan ha att göra med att han är starkare i vänster bak.
Sedan hade han även lite problem med tänderna, han ömade lite när hon tryckte längs tandraden utanpå huvudet alltså. Troligen några hakar och sådär.

Denna behandling kommer verka i ungefär en vecka i hans kropp, den frigör väldigt mycket endorfiner i kroppen och flera gånger vände sig Marulk om för att kolla mot bakdelen eller magen när hon gjort klart en del som om: vad är det som händer?! haha! Hon sa även att de flesta hästar blir väldigt kissnödiga efter en sådan behandling så det första han gjorde när jag ställde in honom i boxen var att kissa ;)

Verkligen intressant! Så nu ska här stretchas och fixas tänder!

Föresten, han hade inte ont alls i ryggen och var mjuk och fin och det var nästan aldrig en ridhäst var helt smärtfri i ryggen sa hon så det var ju jättekul/skönt att höra! Det är ju nästan det man oftast går och oroar sig för!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0