-BlubbBlubb

Igår tömkörde jag Marulk i paddocken på morgonen i regnet. Vi måste jobba bort lite mage;) Han var superduktig och bar sig själv i en lugn trav, förbättring motför första gången då jag ibland fick springa väldigt bort efter honom,haha!

Både idag och igår har vi också tränat på galoppen, löst. Han fick hålla den i några varv och sedan bryta av till trav och sedan till skritt innan jag kallade in honom. Så blev träning av tempoväxlingar på samma gång. Han har blivit duktig på att sakta av när jag sänker energin och fatta galopp när jag gör en sådan rörelse, samma sak med traven även om han ahr kunnat det bra ett tag också men.


Jag har fått lite bloggtorka därav den ointressanta och sega uppdateringen. Har funderat på att ta en liten bloggpaus men samtidigt så vill jag ju ha allt här på bloggen så man kan gå tillbaka och läsa. Kanske får tillbaka inspirationen snart igen!

På lördag kommer iaf Yvonne från Sörgården till mig och håller lektion. Efter det ska hon även behandla Marulk enligt Equine Touch, ET. Inte för att jag märkt att han har ont någonstans utan det verkar även som förebyggande, och om han är spänd någonstans så får jag ju veta det också.


Kommentarer
Postat av: Bea

riktigt fin bild! =D

2011-12-01 @ 22:11:59
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0