-Vi ska utvecklas

Fortsatte med att träna lite det vi gjorde igår när Yvonne var här. Började med lite sidepass längs staketet(lättast att börja där innan man satt det) och det var förbättring från igår faktiskt! Att flytta åt höger är inga problem för honom men lite jobbigare att flytta åt vänster tycker han men jag tycker vi fick till det riktigt bra!

Sedan skickade jag honom över en bom igen och att han ska stanna med den under magen. Igår tyckte han det va rlite läskigt och krävdes många försök men iddag gjorde han det första och varje gång! Så jag började med att försöka flytta honom i sidepass med bommen kvar under magen. Från början ville han hellre gå framåt eller bakåt men efter en stund kunde jag flytta framdelen på honom, bakdelen var lite kruxigare för honom. Men efter att ha kunnat flytta några steg så nöjde jag mig där.

Red honom sedan lite vid hand, jag går alltså vid hans sida, där jag skulle haft min skänkel om jag ridit ungefär. Halter och igångsättningat sitter och svänga i skritt både bort från mig och runt mig fungerar bra. Det är i traven det blir lite mer att hålla ordning på, både för honom och mig. Vi fick kämpa ett tag med att få till svängarna när vi svänger åt hans håll, alltså att jag hamnar på yttersidan men efter lite trixande så fick vi till det helt okej! Har ju inte jobbat så mycket med detta i traven.

Backa bakifrån var inga problem idag heller, behöver inte använda repet längre.


sommar<3

Kommentarer
Postat av: Sanna - en svart ko ger också vit mjölk

Härliga bilder du har!

2011-12-04 @ 21:24:35
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0