äntligen!

Äntligen lite mildare ute! -8 grader, rena sommarvärmen känns det som! Så det blev en långtur på drygt 2 timmar med Hanna och Ace.
Vi red genom samhället mot svedje. Marulk var så rolig vid ishallen: han hade velat bajsa hela vägen genom samhället den sista biten så jag travade lite så han inte skulle hinna bajsa där ;) så när vi gått en bit till så stannade han och lyfte på svansen så då trodde jag självklart han skulle skita så jag hoppade av, först så skiter han ingenting och då blev jag ltie: men åh nu hoppade jag av i onödan! men då ser jag att han bajsat EN liten bajsplutt haha den såg så söt ut när den låg där alldeles själv, om bajs nu kan vara sött så var den bollen det ;D Så jag sparkade undan den lilla bollen och hoppade upp igen..Kom två barn och en mamma som ville klappa också när vi stod där.
Vi travade en bit på svedjevägen, vi svängde upp i skogen vägen spom går mot vitsjön. Vi tog en snabb och härlig galopp uppför backarna där, det tyckte dom var kul men lite jobbigt när vi kommit upp. Vi red runt och ner så vi kom ner vid Gålsjö industri. Tog en till galopp uppe i skogen där på ridvägen och travade hela svedjevägen på hemåväg, mysigt.
När vi travade på gångvägen i skogen mellan samhällena så ville gärna Marulk galoppera, det ville nog jag också men vi fick hejda oss, man kan ju inte gasa där varje gång ;D

Har inga bilder på denna dator, och orkar inte sträcka mig efter hårddisken som ligger på andra sidan bordet så det får bli ett tråkigt bilddlöst inlägg ;D

Föresten..Marulk har slutat äta upp sin Kornkross :/ han har inte ätit den på två dagar nu..ensilage äter han som vanligt både inne och ute så de tär nog ingen fara? någon som vet vad det kan vara, har han bara tröttnat på det?
blandade iaf i lite godis nu ikväll så får se om han ätit upp det imorgonbitti:)

Kommentarer
Postat av: henke del ägare

hej ida jag läser att han inte äter korn kross,testa att köpa betfor å blöt upp det ett par timmar innan han ska ha det,eller att köpa en säck krafft grund eller groov.

2011-02-21 @ 08:09:44
Postat av: ida

Ja, Tornetta har betfor så kan fråga om jag får låna lite av henne, och prova.

Han åt iaf upp Kornet igårkväll och imorse om jag la i morotsgodiset, så får se hur det går :) han äter iaf som vanligt annars

2011-02-21 @ 08:37:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0