blandat superbra och mindre bra

Tog en kort barbackatur på kvällskvisten. Red ner gångvägen och efter en liten bit började han som ibland kasta om och småstegra samtidigt, jag vände bara lugnt tillbaka honom åt rätt riktning och så fick han stå och titta en stund. Sedan var han duktig och gick på en bit igen innan han började hoppa och skutta igen, tur att han är så skön att sitta barbacka på :P Jag frågade bara lugnt oom han ville gå framåt ochd et gjorde han oftast men efter en stund när han stått och tvekat och kastat om några gånger så bad jag honom bara ta några småsteg framåt en stista gång och hoppade sedan av och gick med honom. Hästen ser det ju inte som någon skillnad om jag hoppar av eller inte, och då var det inga problem utan vi gick bara på.
På Postvägen så tränade vi lite igångsättningar, när jag börjar springa så ska han börja trava, gick hyffsat. Han tycker det ju är ganska svårt att trava sakta så jag fick springa lite snabbare för att han skulle börja trava men efter en liten stund gick det bättre:)
När vi kommit upp till stallet igen så hoppade jag upp igen och vi red en stund på stallplanen i "rondellen" alldeles utanför. Han var verkligen SUPERFIN! så fin har han sldrig varit, han gav efter för bettet, tuggade och fipplade ingenting, gick i en stdig form hela tiden och böjde sig runt volten! I traven så samlade han ihop sig i en lugn och fin trav och ja, superduktig!
så det hela slutade mer än bra :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0