Mys i paddocken och bus i hagen

Jag som hade hoppats på att våran var på väg :( Igr var det ju närmare 30 minus så det blev bara att fara dit o mocka.
Idag var det ca. -20 så vi gick till paddocken en snabbis. Skickade ut honom i höger varv i skritt och sedan bad jag honom trava med kroppspråket, han lyssnar riktigt bra på det nu! Kommer dock bli lättare sedan när snön försvinner när även jag kan röra på mig någorlunda ;)
Han fick galoppera nått varv och jag sprang på en liten volt i mitten och när jag stannade och vek in snett bakom med fokus på bakdelen så stannade han och vände mot mig. Han stod och funderade och jag såg hur han verkligen ville komma in men han tyckte det var så mkt snö, men efter lite kraffsande för att kolla att det va ok så kom han inlunkandes och ville gosa^^
Skickade efter en stund ut honom i andra varvet och då skrittade han i flera varv runt mig på en liten volt trot snön, duktig!
Sedan blev det samma procedur i andra varvet och han gjorde lika fin inkallning. Sedan gav vi oss efter ytterligare lite gos, var ute bara en kvart typ.

Just det glömde säga. När jag kom till hagen för att hämta in honom innan så var hästarna jättebusiga! Dom kom i full fart på efter varandra på sin lilla stig bortifrån hagen. Sedan vände dom och galopperade tillbaka, fast Tornetta stannade kvar vid grinden ;) Dom bockade gjorde kickar och allt möjligt.
Sedan stannade Björn och Marulk kvar borta i hagen och Ace började skritta tillbaka på stigen och började sedan tokgaloppera, bocka, pipa sparka bakut och när hon kom fram till Tornetta ungefär så reste hon sig jättehögt på bakbenen och vände om och galopperade tillbaka igen med några ytterligare backuter, haha så busig har jag aldrig sett henne, trodde inte hon kunde gör sånt haha!


Kommentarer
Postat av: vicky

SV; heh okej :)

2011-02-15 @ 19:41:26
URL: http://vickybysweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0