barbackatur

Igår började jag med att rida barbacka i paddocken med tränset, gick bättre än när jag hade de glidiga täckbyxorna ;D
Tränade lite på formen, lång och låg och att han ska kunna korta upp sig litegrann och inte bara flyta iväg, gick riktigt bra stundvis! Traven var ocskå riktigt finkorta stunder, han samlade ihop sig något, även om han tycker dret är lite jobbigt och bryteer gärna av direkt efter så klarar han det längre stund nu än för några veckor sedan :)
Försökte oss även på lite skänkelvikning och det gick riktigt bra för att vara första gången även om an klänger sig fast lite i bettet.

Sedan tänkte jag att vi kunde ta en liten skogstur, men det blev en kort skogstur som tog lång tid :P Red upp i skogen mellan lägdorna och sedan "sandstigen" och höger skogsvägen, där travade vi och han var väldigt pigg men lyssnade hyffsat bra.
När vi saktat av till skritt och skrittat en bit så såg han en suuuupeeeerhemsk liten.............*trumvirvel*..........tall som tippat vid sidan av vägen. Han stod och glodde, ville vända om, backade. Vi stod där i säkert 45 min innan vi lyckades ta oss förbi. Jag fick berömma för minsta lilla steg framåt, satt bara passivt om han backade, om han ville vända om gjorde jag "one rein stop" och gav eftergift när han vände sig åt rätt håll. Det blev många kasta sig runt åt andra hållet och vilja gå hem. När vi var nästan framme vid den så var det några äckel som började smälla smällare nere i byn så då fick vi börja om från början igen! Gick lite snabbare denna gång men blev lite backa 5 steg och ett framåt ett tag innan han vågade sig fram igen. Sedan var han modig och vågade gå förbi den även om han tog stort avstånd ;) Han fick supermkt med beröm, sedan var det bara att vända och gå tillbaka, den var inte lika läskig för den vänstra hästen, och när han gått förbi var han hur nöjd som helst och frustade och hade sig! haha söte^^


Kommentarer
Postat av: Caroline - Tävla om årets bästa vinterbild 2010

Mysigt med en barbackatur =)

2011-01-03 @ 15:54:43
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: ida

ohja^^ alltid :)

2011-01-03 @ 15:58:00
URL: http://idabn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0