svedjetur

Nu ligger jag lite efter känner jag..men i söndags efter att jag ridit Acean så for jag/Marulk och Helene/Björn en tur bort till svedje. Innan vi kommit in i skogen och var i området så var det en liten unge som sprang fram bakom en snödriva, man såg bara en skumpande mössa ovanför snön först. Hästarna blev såklart skitskrajja och ville inte gå en meter närmare och Björn kastade om flera gånger :P Men ändå så skulle ju självklart ungen stå kvar där som ett fån och bara stirra(den var ganska långt bort) Efter ett tag så började den vinka också, vi stod där i säkert tio minuter tills Björn sket på sig så då hoppade Helene av och tog bort skiten och sedan gick hon förbi, ville strypa ungjäveln ;)
Inne i skogen stod det en väldigt läskig pistmaskin också som det tog ett tag att komma förbi även där slutdade det med att jag hoppade av och gick förbi ;P
Vi travade nästan hela svedjevägen och tog en galopp på tillbakavägen som började med några bocksprång för Marulks del men sedan flöt det på bra. Vi red ner vid ishallen och gångvägen tillbaka då det blivit ganska mörkt. Vi tog även en trav och galopp uppför gångvägen i skogen. När vi var nästan hemma så kom plogbilen och jagade oss som tydligen ville ploga trottoaren så då fick vi trava lite med den efter oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0