tisdag, onsdag

TISDAG
Blev en kvällstur med Anki/Ace och Yvonne/Tornetta, tror vi kom iväg 20.30 eller nått, haha! Vi red ner till skolan och red på planen/parkeringen där. Jag och Marulk tog ett barbackaskrittpass. Han var lite okoncentrerad men ibland var han superfin, längtar dock tills nya bettet kommer så vi får prova det :)
När Acean galopperade förbi så gjorde Marulk stillastående stora bocksprång, haha. Antingen ville han också galoppera eller så ville han gå hem ;)
När vi ridit där i kanske 40 min så skrittade vi postvägen hem, en mysig och mild kvällstur :)

ONSDAG
Henrik kom och skodde Marulk strax efter två. Wilma och jag promenerade till stallet och hon satt snällt och tittade å hela tiden på ett schabrak utanför boxen. Efter skoningen var klar gick vi ut till paddocken Wilma blev jätteglad och stutsade runtrunt men tyckte Marre var läskig när han ville nosa på henne, alltid lika mesig är hon ;)
Wilma satt utanför paddocken och tittade på medans vi tränade en liten stund. Ett tag trodde jag hon gått iväg så jag ropad på henne men då var det bara så att hon inte syntes bakom snövallen så då klättrade hon upp på den och sjönk ner jättelångt haha, stackarn!
Marulk var iaf duktig, löslongerade en stund och han gjorde några fina inkallningar och lyssnade bra :)

en busig Wilmis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0