-Fortsatt träning

Idag så fortsatte jag lite med det vi gjorde igår, idag med sadel också. Började liksom igår med halter i skritten. Två stycken var jättefina och han stannade på en gång!

Travade sedan serpentiner, eller bågar kan man väl kalla det, små bågar längs hela lägdan och sedan tillbaka osv. Bara för att han ska lossna i bettet och jag kan ändå ha lite slappa tyglar eftersom han inte hinner glida iväg på de små bågarna och efter en stund blev han riktigtriktigt fin! Han blev eftergiven och bar upp sig och sökte sig framåt utan att hänga eller bli framtung! Så då gav vi oss där och skrittade en stund innan vi gick tillbaka till stallet.

Var föresten för lat för att byta om till ridbyxor och lånade Linas Jodphur(?)skor ni vet sånna där klumpar, och de var seriöst de oskönaste jag ridit i! XD Inte själva skon i sig men om man tex. råkade stoppa in foten för fort i stigbygeln så fastnade den typ där framför hälen så jag fick skaka som sjutton för att få loss den, hm, inte rida i dom igen iaf!


Kommentarer
Postat av: Linafoto

Svar: Tack så mycket för din kommentar om filmen på Mio :D

2011-07-21 @ 17:21:48
URL: http://linafoto.blogg.se/
Postat av: Felicia - Stall Viggeby

sv: HAHAHAH, det blev liiiiite fel där ja! xD har ändrat nu (a)

2011-07-22 @ 12:46:07
URL: http://stallviggeby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0