-Lite halsring

Wilma och jag for in till land mitt på dan och vidare till stallet. Hon låg och tittade på medan jag red, det blev barbacka i tränset och halsringen.
Som uppvärmning så skrittade vi runt lite i halsringen, det gick fakiskt hyffsat bra för att göra det så sällan men jag ska försöka ta på den varje gång jag rider i paddocken(eller varför inte skogen också) så kan man börja och avsluta med den.
Vi tränade på svängar och lite halter, halterna är han superduktig på nu medan svängarna behöver jobbas lite mer på men ibland var dom finfina!

Red sedan med tränset en stund. Hade ställt fram 6 koner i en ring/volt som vi red slalom mellan i skritt så han skulle bli lite lösgjord och mer följsam, på halvlånga tyglar. Jobbade sedan med lite framdelsvändningar vid vissa koner. Från början gled han iväg lite men efter en stund fick vi till några dugliga.

Gick över till lite skänkelvikning i båda varven, och där va rhan riktigtriktigt duktig! Fick till några fina förflyttningar rakt åt sidan också även om han ibland flöt iväg lite väl mkt framåt.

Mot slutet så tränade jag lite mer halter i halsringen, denna gång i trav och galopp. I vänster varv så drar han sig inåt och det märker man väldigt tydligt i halsringen så det får vi jobba mer på men han gjorde fina avsaktningar! I galoppen var han superduktig och kunde vissa gånger fatta vänster nästan direkt från skritt och sedan saktade han av och gjorde halt när jag lutade mig lite bakåt och tog lite i halsringen, duktig kille!
Vi avslutade sedna med några riktigt fina svängar åt båda hållen innan jag hoppade av och  myste lite med honom.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0