-Pass i paddocken

Igår så gick jag och Marulk till paddocken. Det vi koncentrerade oss mest på var att bära upp sig själv utan att ta stöd i bettet. Om han blev hängig eller fipplade mkt med bettet så bad jag bara honom gå framåt lite mer så att han istället kom under sig med bakbenen, detta på långa till halvlånga tyglar hela tiden. Om han råkade gå iväg lite för fort så bromsade jag upp med sitsen och höjde handen en aning.
Det gick riktigt bra! Han bar upp sig och gick i en låg och fin form.

Gjorde även lite småövningar som bla. innehöll lite skänkelvikningar, gjorde även detta på halvlånga tyglar för att han inte ska kunna hänga och istället aatt jag itne rör bettet och det är still i munnen ela tiden. Till slut hoppas jag det leder till att han förstår att det inte är så farligt att jag sträcker tygeln lite.

Mot slutet så samlade jag upp honom lite mer i en lite högre form, och så fin han var! Han hade verkligen en ärlig form, och krullade inte ihop sig som han ibland kan göra!
Nöjd med passet!

Efter vi gått in i stallet igen så kom Yvonne och Janne och skulle städa ur Tornettas box så då hjälptes vi åt att städa ur resten av stallet också. Nu är det nästan bara högtryckstvätt som fattas innan sommarstädningen är klar:)

läskiga vågor i tjärn ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0