här är uppdateringen

Har inte uppdaterat på länge....igen. Men förra veckan var det så mkt kring studenten så hann helt enkelt inte vara inne på datan överhuvudtaget och nu sedan har jag inte orkat uppdatera ikapp. Så jag hoppar över vissa dagar som jag itne kommer ihåg. Har börjat jobba nu också, 7-16 hela sommaren..

För nån dag sedan så jobbade jag med Marulk i paddocken. Började med repet, skickade över lite bommar och sprang med honom lite. Efter en stund tog jag bort repet och han travade bakom mig när jag började springa, han följde tom. över bommarna, duktig kille!

I måndags så red jag med Anki och Ace runt Magnussons ner till tjärn. Marulk var så himla duktig! Blev först jätteglad bara av att han vågade gå ner till vattnet med mig på ryggen och sedan förvånade han mig med att gå ner med framhovarna i vattnet, det har han bara gjort när jag stått på marken. Till slut var vi ute med alla fyra hovarna i vattnet! Och sedan kunde vi gå runt och han plaskade med mulen och lite med benet när han tittade på Ace som som vanligt plaskade som en galning. Vi kunde gå ut så han hade vatten över nästan hela benen och han kunde stå lugnt och fint stilla, tror han tyckte det var väldigt mysigt när han väl kommit på att det inte var farligt^^
Anki hade satt på Ace benskydd med ullfodring(smart)så när Ace höll på plaska så lossnade ett och flöt iväg...Hon försökte gå och hämta det men Ace ville itne gå så långt ut och sedan tycker hon det är lite läskigt med ullsaker(framförallt sadelpaden) så nja det var väl inte riktigt upplagt för att lyckas...men efter vi stått där i vattnet kanske en kvart(duktig Marulk) så kom skyddet sakta flytandes tillbaka och tillslut kunde plockas upp. Vi badade en stund till och gick sedan tillbaka till stallet.


Kommentarer
Postat av: Stina

Vem var det som föll av i måndags då och tappade hästen? (förra veckan)

2011-06-15 @ 19:44:10
Postat av: ida

menar du vid fornbyn? isåfall, ingen aning

2011-06-15 @ 22:17:18
Postat av: Stina

Trodde ett tag att det var du..

2011-06-17 @ 14:25:33
Postat av: ida

det är mågna som trott det, det konstiga är att ingen verkar veta vem det är :S

2011-06-19 @ 19:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0