torsdag

I förrgår var Marulk superduperduktig! Vi jobbade från marken, först med repet. Tränade på att gå jämsides med varandra och han ska följa när jag både svänger ifrån honom och stanna upp och ev. svänga på stället när vi svänger "åt hans håll". Från början var han ltie ivrig och trodde att jag skickade iväg honom eftersom vi inte gjort detta förut så han gick lite framför med efter några skakningar i repet så förstod hana tt han faktiskt skulle gå bredvid mig och om jag höjde handen lite och saktade in så stannade han upp/saktade in. La handen framför manken för att lättare kunna följa varandra.
När det kändes bra så tog jag bort repet och vi gjorde likadant där. Han var superduktig och följde mig jättebra, framförallt i vänster varv. När jag svängde mot honom så stannade han upp och vände utåt och följde med tillbaka i sväng åt andra hållet, om jag backade lite mot hans rumpa elelr hur man ska säga så böjde han sig lite i sidan osv. Duktig!
Efter en stund så lät jag honom gå på en liten större volt runt mig, han höll sig på den volten och gled inte iväg. När jag sedan bad om trav så kom han fram i en lugn och fin trav och sänkte huvudet och bar upp sig, ååh finaste! Måste ta med kameran nån dag :) Vissa gånger gick han nästan ett stort halvt varv så.
Och att avsluta med så gjorde vi några höger galoppfattningar och han tog galoppen direkt när jag började "galoppera". Vi gjorde det några gånger och han höll även där en lugn galopp:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0