bada

Igår så tog jag och Marulk en tur upp till tjärn, det var alldeles spegelblankt och kvällssol^^ Det var några som satt vid stranden så vi körde tre galoppintervaller i backen med skritt ner. Han var piggelin och gjorde ngåra små glädjeskutt. Sedan gick vi bort till bron/utloppet från tjärn och tränade där, eftersom han tycker det är läskigt. Vi stod säkert en halvtimme och bara tog ett steg i taget, backade av honom, gick fram ett steg, böjde honom mm. När han stod ganska nära och lugnt hoppade jag av och skickade honom över, första gången trängde han sig lite mot mig men andra och resten av gångerna gick han lugnt och fint över :D och sista gången hoppade jag upp och red över, duktig kille!
Nu var det ledigt borta vid badplatsen, så gick dit. Han tyckte vattnet var läskigt så hoppade av och gick med honom i och hoppade upp där. Han var jätteduktig och vi gick ganska långt ut, han hade vattnet upp till magen! Får några veckor sedan vågade han inte ens gå ner på stranden^^ Det var så mysigt o stå där i kvällssolen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0