BuseJohan

Helene hade beställt en repgrimma av mig till Bus-Johan, så den provade han igår, den passade bra:) Jag visade och jobabde lite med honom i paddocken en stund. Lite Jojo-lek till att börja med och att han ska hålla fokus på mig med båda ögonen. Matildas kommentar till Helene efter en liten stund: Mamma får jag springa lite här ute, dom backar ju bara! haha! xD
Han är ganska dominant av sig och flyttar sig gärna inte, en annan sak jag märkte var att han gärna blockerar sin högra sida, antingen genom att hindra mig med huvudet elelr vända bort den sidan. Det kan bero på att han känner sig mer osäker där och säger: nej jag vill ha dig på det här ögat!
Så jobbae lite med det och flytta bakdel. Han var väldigt slow i reaktionen från början men efter någon gång så var det som att det lossnade lite och han började tugga smaska och gäspa och sedan gick det bättre.
Gjorde sedan lite ledövningar, och även där var det att han vände lite före och gick så att han såg mig med vänstra ögat efter en lien stund så gick detta toppenbra!
Sedan som avslut flyttade jag lite framdel, han gled iväg lite och är väldigt kvick i fötterna men ngåra fina fick vi iaf till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0