-Barbackaträning

Igår så for jag till stallet en stund på kvällen, tog med tränset direkt till hagen och hoppade upp där. Red sedan barbacka tillbaka till stallet och in i paddocken. Vi började med lite skrittarbete i båda varven. Han var lite hängig i bettet och stretade emot lite. Men när jag även började tänka på hur jag själv satt, slappnade av lite mer och gjorde med min kropp som jag ville han skulle göra så gick det bättre.

I traven så var han faktiskt riktigt fin, och jag kunde sitta utan att skumpa av som jag typ gjorde de första gångerna. Då sprang han fort med huvudet i luften och jag var i mer obalans men nu bär han upp sig bättre och kan samla ihop sig bättre så då blir det även lättare att sitta ner både barbacka och med sadel.

Sedan tränade vi svängar "löst" (hade tränset kvar men höll inte i det). Högersvängarna gick jättebra och han svängde fint om än inte så små svängar. Vänstersvängarna var ltie svårare, både han och jag har det som "svårare" varv så det är inte så konstigt. Jag känner mig mkt stelare när jag ska fokusera och vrida mig i bäckenet åt det hållet, men några bra svängar fick vi till.
För att inte tala om halterna! Han var underbart duktig där! Jag behövde bara sätta mig lite tillbaka och föra fram benen lite så stannade han på fläcken, ibland höjde jag även händerna lite(fortfarande utan att hålla i tygeln) som liten förstärkning. Han gjorde finare halter än vad han gör när jag rider med sadeln och tränset.

När vi var klara i paddocken så gick vi en sväng ut till där vi hade vinterhagen där stängslet nu är borttaget och red där en stund. Där blev han lite busigare och piggare, framförallt i traven, blev några skutt :P
Han sprang på ungefär som "hööhööh kolla vilket fint landskap! *humhumhum*" med spetsade öron. Men han slappnade av lite mer sen och gick riktigt fint stundtals.

Gick sedan ner över lägdan och tog en galopp uppför. Det blev en lugn galopp som bestod av bocksprång i varje språng,haha! Kändes ganska kul, typ som en gunghäst, lugn galopp i bockslowmotion, mysigt var det iaf :)



Kommentarer
Postat av: Alicia

Okej, hur mycket skulle du ta isåfall?

För vi söker nämligen en ny bloggheader, och gärna en animerad eftersom vi kommer vara fyra bloggare och då kommer inte alla hästarna få plats på headern om den är oanimerad (:

2011-06-29 @ 09:58:51
URL: http://ullbrostallet.blogg.se/
Postat av: Alicia

Vill du ha riktiga pengar eller är du medlem på en sida som typ stallet.se som man skulle kunna betala på? Vi vill inte lägga ut pengar på det (:

2011-06-29 @ 10:21:44
URL: http://ullbrostallet.blogg.se/
Postat av: Alicia

SV; Tack, det låter bra! :)

2011-06-29 @ 10:28:18
URL: http://ullbrostallet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0