onsdag-ridpass i blåst

For till stallet vid elva och red med Anki. Det blåste och var allmänt äckligt väder, vi red ner till planen vid ishallen igen. Han var väldigt busig! Speciellt i galoppträning då! I höger så bockade han som han aldrig gjort förut haha, som tur var så höll jag mig kvar, dock så ser jag det som positivt att han gör så istället för att bara stanna upp eller slängtrava. I vänster varv gick det superbra, och vi galopperade hela långsidan.
På slutet var han jättefin i skritten och bar upp sig själv utan att hänga i bettet :)
När vi kom tillbaka till stallet så började jag frysa jättemkt och blev trött och ont i halsen som jag fick på morgonen. Anki hade också med sig nån b-vitamin pulverdrycksak som jag fick smaka som tydligen går ut i cellerna inom 5 minuter, för mig tog det knappt en minut tror jag, haha! Blev alldeles konstig i halsen, i magen och det som stack i huvudet, men så skulle det tydligen bli ;P
Vid halv två kom Henrik och skodde Marulk, gick bra det, släppte sedan ut honom och pappa kom och hämtade mig för jag frös så jävulst och ahde precis missat bussen. När ja kom hem så la jag mig ner och sov i soffan några timmar ;)
Har föresten tagit ut Marres flätor i måndags och än så har manen hållt sig på samma sida så det verkar ha funkat :)

Kommentarer
Postat av: Anki

Ida kallas nu för "flamman" sen hon fick vitamin flashen, haha

2011-03-20 @ 18:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0