skitlektion

Nje, så ska jag inte säga men jag var så jävla arg och irriterad igår! Hade taggat för hoppning i flera dagar. Jag red dit i värsta stormen och ibland snöade det tom. litegrann trots plusgrader, det verkligen blååååste och motvind hela svedjerakan. När jag är vid typ ishallen så ringer Elin i min grupp och säger att vi ska ha sitsträning och att Helen tydligen glömt säga till mig!! Vi skulle alltså longera ochs edan sitter en annan på! Funderade på om jag skule vända och rida tillbaka igen men red dit iallafall i hopp om att vi kanske kunde få göra ngt annat.
Det blev longering, jag och Elin hade Ace och de andra två varvade mellan Donna och Ninor. Jag kan säga attt jag itne lärde mig mkt, om ens ngt alls. Vi fick sitta med händerna utåt, framåt bakåt blunda osv. och red typ i tio mier, så nja, värdelös lektion helt enkelt! Tror man ska få ha hoppning och så blir det detta? och vad hände med att vi ska få ha hoppning två gånger i rad? Det som var mest irriterande var att jag skrittade dit i 45 min i storm.
Efteråt så gick vi in i sadelkammaren och hade lite stretchövningar och sånt, haha jag är stel men det är väl ingen överraskning.
Anki red Ace i ridhuset medan vi gjorde det, hade fan hellre ridit då än på våran lektion xD längtar tills 3 april då vi hyrt halva:)
Ace var trots allt superduktig när vi longerade, rullade på i ett jämt och fint tempo hela tiden :)

På hemvägen hade vi iallafall medvind så det gick lite bättre men sjukt tråkigt att bara rida på asfalt hela vägen. På gångvägen i den lilla skogen så travade vi och det std 4 rådjur där, dom sprang före oss och Ace sprang efter med spetsade öron, haha^^



Kommentarer
Postat av: Carro

Vi hade storm här också, det blåste nåt otroligt! :o Och jag var ute och red i det, Zäta var duktig men något trippig på hemvägen. Inge roligt att rida i storm =/ men ville ta ut henne en kort sväng ändå.

2011-03-23 @ 14:13:45
URL: http://ridinghorse.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men gud så onödigt... -.- Tycker att de är riktigt dåliga på att informera om ändringar på ridskolan (eller var iaf det när jag red där och hade med Hilda). Och en sitsträning på 10min är väl ändå inget man vill betala så mycket för? Irriterande! :o

2011-03-23 @ 17:52:00
URL: http://sandradamgren.blogg.se/
Postat av: Sandra

sv: Ja, jag tror att vi fick ha en dressyr och en hopplektion på alla gånger vi for dit... Blev lika besviken varje gång :/

Okej, då passar det säkert till Victor också. Tycker att de ser relativt lika ut i kroppen :)

2011-03-24 @ 09:14:41
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0