tisdag-ridpass

Idag så lånade jag Helenes barbackagjord och sedan gick vi själva ner till planen vid ishallen. Man får verklgien inte vara stressad när man ska rida honom för det blir mkt stå still och titta på märkliga saker elelr helt enkelt bara filosofera. Han kastade om några gånger men var ovanligt positiv framåt. Vid korsningen så började han småstegra och studsa mkt för han ville inte svänga in där utan gå tillbaka hem, så där hoppade jag av och gick en bit till planen, känns lite riskabelt att stå och studsa i korsningen :P
Väl på planen så red vi på en stor volt, först i skritt sedan trav. Från början var han lite "tjurig" och tyckte det var lite jobbigt, men efter en stund blev han riktigt fin! Berodde mkt på mig också att han var ostadig eftersom jag skumpade runt ganska rejält ;P
Nästan all snö är borta från planen nu iaf, så det var mjukt och bra underlag. När jag hoppat av och skulle ta undan lite skit kom Jennelie förbi, hon som hade Korken när vi stod i andra stallet. Hon hade sett oss när hon körde förbi, så vi stod och babblade en bra stund.
Sedan satt jag upp och red hem utan några konstigheter.

haha Marulk hittar på nån egen form av rörelse? xD

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Jag tror att han har tjuvlyssnat på er när ni pratat om vikten av att "kliva under sig med bakbenen". :))

2011-03-10 @ 07:07:24
Postat av: ida

haha! ja så är det nog ;D

2011-03-10 @ 16:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0