Underbart!

Efter jag kommit hem från tävlingen och släppt ut Ace i hagen igen så tog jag in Marulk och satte på repgrimman och repet. Gick till baksidan av stallet och jobbade lite där.
Började med lite backa ur 5 zoonen, gick ungefär som sist. Började lite förberedande för att lätt kunna byta varv på volten. Jag vändr upp honom samtidigt som jag springer baklänges, och han då ska komma mot mig. Jag kurar ihop mig något och her ut armarna lite, svårt att förklara men alltså som att jag "drar" honom mot mig. Vi gjorde det bara på raksträckor mest, utan volten så att han ska förstå vad jag menar. Han var superduktig och började trava nästan på en gång. Vi får träna mer på det så han kopplar ihop det med kommandot såd et även ska funka utan rep sedan :)
En till sak vi gjorde vara att han ska gå jämsides med mig och när jag börjar småspringa, antingen på stället(lugnare trav) eller fortare framåt så ska han börja trava,d et funkade toppen! Väldig skillnad motför när vi provade det för några veckor sedan! då funkade det bara om jag sprang snabbt för at han itne riktigt orkade trava sakta.
Vi varvade mellan dessa övningar hela passet plus några till.
Han är så himla fin, finaste Marulk, ett toppenpass!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0