kall häst

Det regnade ju idag på morgonen men for till stallet när det slutat, dock fortfarande disigt. Gick och hämtade Marre i hagen, han skakade rakt lillstackarn! Tog in honom och torkade honom med handduk. La på sadeln och fleecetäcket ovanpå och tränsade. Gick till paddocken och löslongerade honom som uppvärmning, han skakade fortfarande lite i musklerna men efter en stunds löslongering så blev han varm. Gjorde galoppfattningar i höger varv och lite av/igångsättningar, duktig kille!
Sedan tog jag av fleecen och hoppade upp. Travade lite i båda varven och han var en riktigt liten bushäst idag och gjorde små krumbukter så fort jag bad om trav, men han blev lugnare efter en ltie stund.
Tränade sedan på högergaloppen. Till att börja med blev det mest vänstergalopp och ibland korsgalopp, men sedan helt plötsligt fattade han höger galopp och höll den FLERA varv i streck i ett bra tempo! :D Så himla duktig puppe! Han har ju inga problem med högergaloppen från marken men när jag sitter på så blir det ju svårare framförallt eftersom han inte riktigt har syrkan än. Massvis med beröm fick han såklart och en stunds vila.
Prövade sedan igen och efter några försök så tog han höger i några språng sådär, vi gav oss där för han tyckte det var lite jobbit och var lite trött.
Travade av honom och då var han jättefin. När jag hoppat av så lät jag honom galoppera något varv i höger galopp, för att an skulle få känna igen hur det känns när det "är rätt".
Gick sedan med honom till betet där Björn och Bus-Johan var. For dit ca. 1,5 h senare och tog tillbaka honom, då hade de andra två flyttats tillbaka precis så när jag kom stod han inne i skogen och kom utspringandes fram till mig och ville följa med tillbaka till de andra^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0