onsdag-repgrimmeridning

I onsdags så tog jag på sadeln och repgrimman och gick till paddocken. Jobbade först lite från marken, gjorde lite backaövningar och jojo-game. Skickade sedan ut honom på volt och körde lite driving-game, bad honom böja sig efter volten och han var jätteduktig. Backa ur 5 zoonen gick också bra.
Sedan hoppade jag upp och skrittade och tränade lite svängar och halter. Började efter en stund trava , han var ganska pigg och trädde jag bad om galopp ibland. Efter en stund stannade vi och tränade lite "onereinstop" för han förstod inte riktigt ibland när jag gav tryck i repgrimman vid sväng.
Så tog ett stadigt tryck i repet mot min ljumske ungefär, först höll han emot men efter en stund förstod han att han fick eftergift om han böjde in huvudet mot mitt ben. På vänster sida tog det lite längre tid men när han väl förstod så gjorde vi det ngåra gånger.
Började sedan trava igen och det gick lite bättre nu. Han sprang ofta mest bara utåtställd men när jag verkligen planerade vart vi skulle så gick det bättre. Red på lite volt och efter en stund böjde han sig och trampade han in med innerbakbenet riktigt bra faktiskt.
Sedan skrittade vi av lite och tränade ställning och böjning och då var han riktigt fin och sänkte huvudet och bar upp sig lite.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0