ponnyjakt

Min stalldag idag som vanligt, drygt när det regnar att behöva sätta på 5 hästar täcken när man har lite halvbråttom till skolan..menmen gick bra.
Slutade hyffsat tidigt så for och gav dom lunch(vi har slutat med bal i hagen nu)efter det, sedan tillbaka till stan igen för körlektion och sedan hem en stund och sedan tillbaka till stallet för att ta in dom.
Efter jag tagit in Ace och Tornetta så tänkte jag ta bara Björn och sedan ta Marulk och Bus-Johan sist. Men Johan var väldigt övertygad om att han faktiskt skulle gå först ut genom grinden eller åtminstone samtidigt som Björn. "shasade" bort honom flera gånger men han var verkligen på, till slut ställde han sig under Björns huvud och Björn var som fastfrusen i backen, han kan bli lite skeptisk om man blir lite flängig.
Och sedan springer Bus-Johan bara plötsligt rakt förbi mig i full fart ut ur hagen, jag typ jaha..hm.. skitponny, haha XD Han sprang först lite bredvid hagen sedan upp mot gårdsplanen och sedan ställde han sig och åt gräs innanför gärdesgården bredvid vägen. Jag gick in med Björn i stallet först och tänkte att han kanske så följer efter, emn vrför skulle han lämna gräset liksom? ;) hade ju ändå ingen grimma till honom med mig. När jag kom ut ur stallet igen så stod han kvar på samma ställe och jag kunde gå och fiska upp honom.
Han är en ganska dominant liten herre har jag märkt(flyttar sig gärna inte för en, utan går mest bara på) så gjorde lite backaövningar utanför stallet lite snabbt innan vi gick in. Han blockerar väldigt gärna sin högra sida också, brukar oftast vara den sidan hästar är mest rädd om eftersom vi oftast leder dom, hoppar upp mm. på vänster. Han förstod ganska snabbt vad det var jag bad om så då gick vi in. Och sedan gick jag och hämtade skitgrisen Marulk :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0