-Ingen vila här inte

Idag for jag hemifrån strax före 8 och släppte ut hästar, hem en liten snabbis och slängde i mig frukost för att sedan fara till Gideå.
Red först lille söte Ivanna, hon som skenet kan bedra på, tror hon smider planer under sin pannlugg, därför vi måste sätta upp den, haha ;)
Hon har kommit på att man kan gå ut mot staketet istället för att vända inåt när inte det funkar, och helt plötsligt kan hon få för sig att ta bettet och bara säga: nej nu går vi hit! Liten men stark som en shire! Piper gör hon också när hon inte får som hon vill, det funkar ju på valackarna så varför inte på människor ;) Låter så jäkla sött så man bara skrattar, som idag. Jag hade ryggat henne några steg och bad henne sedan gå framåt i skritt då började hon pipa, haha^^ Det är en dam som man ber och inte säger till och så fort man kräver liite för mkt så tjurar hon ihop, en fin balans! Hon är nog i en liten tonårstrots,haha.
Det gick iaf jättebra med henne mot slutet, och hon blev mer följsam och vi kunde svänga åt båda hållen utan problem ;)


Sedan red jag Tai Djingisdotter(Tai). Hon vilade hela förra veckan eftersom hon troligen sträckt sig i hagen. Hon var jättehärlig att rida och man satt väldigt bekvämt på henne! Kan bero på att hon är större också. Jobbade henne mycket på volter och 8-volter för att få henne mjuk och söka sig neråt, tog en stund men till slut så böjde hon sig fint runt volten för nästan bara sitsen! Pigg och känslig häst!

Kan säga att jag jobbade båsa hästarna från marken en stund också innan jag satt upp.

Var i Gideå till ca. 15 och då var det direkt hem och hämta Lina på ridskolan där hon praoat för att åka till stallet och göra iordning Bus-Johan som hon skulle ha med sig till ridskolan. Kom slutligen hem vid 19.30, så en lång dag!

Här är en bild på Ivanna från idag! Frostigt och härligt var det imorse.


Kommentarer
Postat av: Natalie

Hej! Tänkte höra om jag får låna bilden till ett skolprojekt om basjkirer? :) red nämligen henne i sommras men alla bilde på domr ligger på en annan dator jag inte kommer åt :(

2011-12-20 @ 00:30:06
URL: http://hakkila.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0