-Tömkörning och trickträning

Värmde upp genom att tömköra Marulk i paddocken. Det gick riktigt bra och lite framsteg! Han genade/lutade inte inåt som han kan göra från början lika mkt och han hittade en fin samling ganska fort i traven! Kunde tom. tömköra honom över ett litet kryss! Det är ju ett stort framsteg för honom, att gå själv först över bommar. Hade bara tänkt låta honom gå fram och nosa men då skutt så var han över, haha!

Efter jag gjort det så tog jag av tränset och tricktränade honom.

Yoga: Detta kan han perfekt på vänster sida nu! Höger går också bra men ibland så är han lite seg innan han kommer på att han måste lyfta benet innan/samtidigt som han böjer bak huvudet, men det kommer!

Hov: Detta kan han också nu på båda benen, han sträcker ut en aningens bättre på vänster dock.

Buga: Här var det framsteg. Han vägde bakåt mycket mer och flyttade bakbenen flera steg.

Spansk skritt: Detta var första gången vi började med detta! Det är ju som en vidareutveckling på hov kan man säga. Jag ber honom lyfta vi säger vänster ben samtidigt som jag ber honom gå framåt och innan han hinner gå fram med höger ben så ger jag kommando för hov så han även lyfter det benet osv.
Det gick riktigtriktigt bra för att vara första gången! Fick till några fina steg på rad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0