-Torsdag i Gideå

Berättade ju föresten inte om torsdagens lektioner i Gideå.

I barngruppen var dom bara två stycken. Dom fick rida i repgrimman och träna på volter och volt tillbaka och trava på spåret utan att hästarna skulle vika in.
Från början så for dom runt lite kors och tvärs men mot slutet så fick dom kläm på styrningen, volterna och kunna hålla hästen vid staketet utan att gena i hörnen.

Andra gruppen är egentligen tisdagsgruppen men som blev flyttad eftersom jag har lektion då, och det var kanske bra med tanke på hur mkt det regnade i tisdags!
Dom fick prova att rida kadrilj, dom var 8 st så det passade bra! Jag hade gjort ett lite för långt program för att det skulle bli nå flyt i det hela så efter första gången så kortade jag ner det och då gick det bättre att komma ihåg både för dom och för mig.
Efter några gånger så fick dom jättefint flyt, kunde hålla avstånden bra och tajma med varandra när dom korsade eller möttes/gick ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0