-Jobbar på

Vid halv elva kom Henrik och skodde Marulk sedan for jag direkt till Gideå. När jag kom dit så hade Carina och praktikanten(låter som vi är värsta opersonliga mot varandra men vill inte nämna hennes namn, då jag inte frågat) precia gjort klart Ivanna och Gejscha  så jag kunde bara grabba Gejscha och gå ut på ridbanan. Hon har börjat småtjura lite och backa när man kräver ngt av henne.

Hon försökte några gånger från början men då lät jag henne bara backa på och till slut kom hon på att det var mycket jobbigare att backa än att gå framåt så sedna gjord ehon det inget mer. Fick jobba mycket med henne att få henne att gå rakt på spåret och inte utåtställd och om jag försökte ställa inåt så svängde hon så fick jobba mycket med volter och lite sidvärtes.  På slutet blev hon jättefin och följde spåret bra och jag kunde ställa henne lite int utan att hon gled iväg:)

Sedan gjorde jag iordning Djuti Kahn. Han viller inte stå still när jag fixade stiglädren så jag tränade mycket halter med honom från början. Första gångerna tog det nästan ett helt varv innan det tog stopp, jag började med bara sitsen och sedan lätta tygeltag. Men efter några varv med halter vid varje bokstav så stannade han för nästan bara sitsen, duktig Djuti! Jobbade sedan med lite hörnpasseringar då han gärna svänger i förväg och genar så jag tog det steg för steg och flyttade lite bakdel ibland i hörnen så att han inte bara antar att han kan "glida förbi" hörnen.

Carina undrade sedan om jag ville stanna till lektionerna och hålla i dom då hon haft kurs i helgen. Så då for jag till lilla Gideå Livs och handlade middag.
Fick även en snygg fleeceväst med Gideå Basjkirhästartryck på av Carina idag^^

Barngruppen fick träna på ridvägar idag, snett igenom och serpentiner. Ungdomsgruppen fick träna på att sitta på rätt nedsittningsframben och byta nedsittningsframben och även att byta om volt.


Har föresten bara fått en kommentar på inlägget där ni får ge förslag vad ja kan skriva om, har ni verkligen inget ni kan tipsa om att skriva eller vill veta?

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha! xD Ja verkligen, blir så sur på dem! Typ "kom och betala för att vara min slav" ;)

2011-11-01 @ 18:57:39
URL: http://sandradamgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0