-Gideå Basjkirhästar

Japp det var där jag var idag! När jag kom dit så visade Carina mig runt på gården och presenterade alla hästarna, kommer nog ta ett tag att ära sig alla dock då alla är ganska lika varandra och inte har de lättaste namnen då de är ryska.
Det var även små söta och nyfikna föl som kom fram och hälsade^^

Dagens lektion var en ungdomsgrupp. Detta pass red dom i repgrimma och det var även någon som red i sidepull. Dom börjar alltid med övningar från marken som uppvärmning vilket jag tycker är riktigt bra! Jag fick hjälpa till litegrann där det behövdes och dom gjorde lite flytta bakdel, backa ur min zoon och ledövningar.
När dom hoppat upp så flyttade dom även bakdel där och körde lite slalom mm.

Efteråt så fick jag även hoppa upp på en av hästarna, Tjagatai Kahn heter han. Han var en envis och busig lite kille som gärna gick sin egen väg,haha! men efter att jag fått lite kläm på det hela så lyssnade han bra på sitsen och lite ledande rep/tygel. Är lite skillnad att rida en 153 cm hög "urhäst" motför ett varmblod på ca. 165, men kul var det^^

Imorgon ska jag dit igen och träffa barngruppen och nästa måndag ska jag hålla lektion själv eftersom hon är bortrest,hjälp! Haha nämen det ska bli kul och intressant :D

Här kan ni titta in på hemsidan om ni känner för det.


Kommentarer
Postat av: mamsen

spännande!

2011-09-19 @ 10:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0