-Hoppträning

Jag for ner och byggde banan innan Lina slutat skolan så att det skulle vara kalrt när vi kom ner.

Det blev en bana med sju hinder, eller tre av dom var upphöjda bommar då vi inte hade tillräckligt med hinderstöd;) Vi började med 60cm. Acean var pigg som vanligt men det gic faktiskt bättre än vanligt att ta tillbaka henne, även om hon blir stark.

Bus-Johan var superduktig och hoppade banan utan problem, men han blev lite trött andra gången hon körde den så han blev lite tjurig och sprang ut från planen och busade,haha^^

När Lina hoppat klart så höjde vi till 80cm. Ace slarvade lite ibland och petade ner några bommar men annars skötte hon sig bra. Vi fick till avstånden någorlunda också. Vi hade en 17meters kombination där det då ska vara 4 språng mellan men Ace får in nästan 5 om jag bara "åker" hon är alltså väldigt kortgalopperad. Jag fick gasa på som attan för att få in fyra så hon länger sprången. Därför vet jag itne riktigt hur ja ska göra på tävlingen om ja ska ta 5 eller fyra,hm. Om det nu är en sådan kombintaion men brukar ofta vara det.

Vi filmade lite också när vi hoppade även det kommer upp.

Vi funderar på att kanske rida dit imorgon igen och träna lite.

Ikväll far jag till Gideå igen och håller i en barnlektion då Carina blivit sjuk.

60 eller 70cm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0