-Vilket upplyft!

Jobbade Marulk från marken i paddocken. Tränade lite på sidepass som jag fick lära mig lite om på kursen i helgen. Det gick jättebra och några gånger flyttade han både fram och bak samtidigt. Kommer nog inte ta så lång tid att lära in känns det som.

Sedan påbörjade jag även en ny sak: att han ska sänka huvudet och sedan när jag lägger mig över halsen så ska han höja huvudet så att jag kan glida ner på ryggen. Fast så långt kom vi ju inte idag såklart.
Ställde mig på en pall och bad honom sänka huvudet och la mig sedan lite över halsen, hängde inte med hela min tyngd utan bara litegrann samtidigt som jag bad honom höja huvudet. Det gick faktiskt riktigt bra ch han förstod att han skulle höja huvudet när jag la mig över.

Detta är ju faktiskt ganska lätt att träna lite nästan varje dag bara ngn gång i taget, ska försöka göra det och inte göra som jag brukar. Testa nått nytt och sedan nått nytt och sedan lämna det för att komma på nån månad senare: just det! det höll vi ju på med, haha!
För detta är ju ngt som faktiskt är väldigt praktiskt också!

Wilma har varit med i stallet de senaste tre dagarna också och idag låg hon på ett schabrak så snällt vid paddocken och tittade på^^

Det får bli en bild på henne för omväxlingens skull


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0