-Halsring

Igår så hade jag tänkt rida lite i halsringen i sommarhagen eftersom den är tom nu, så tog på den och hackamoret och skrittade den lilla biten dit. När ja kom fram till grinden så tänkte jag att ja skulle försöka öppna den från ryggen frö ja visste att ja inte skulle idas klänga mig upp igen sen. Men Marulk var på bushumör och pep tom. till en gång och kastade om, inte när jag höll på öppna grinden utan om vi gick "om en sväng" för att komma i ett bättre läge.
Så jag hoppade till sist av och öppnade men som jag trodde så hittade jag inget bra ställe att hoppa upp på men blev en liten promenad där inne iaf, hah! Tror jag får lära honom att kasta upp mig när jag lägger mig över halsen:)

Så vi vandrade istället tillbaka till stallet och paddocken och red där istället. Använde mig endast av halsringen igår och han skötte sig underbart och bästa hitills. Han lyssnade i alla svängar och kunde flytta undan bakdelen och vända rätt över banan och sedan byta varv i trav, duktig kille! Han slappnade av riktigt fint emellanåt på volterna också.

På slutet när jag kände mig klar med det så red jag även lite i hackamoret, och fin var han verkligen där med! Han bar upp sig helt själv och hängde inte med huvdet eller blev framtung som han ibland kan bli:)

Sedan longerade jag Ace en stund också, fokuserade på att få henne avslappnad och sänka huvudet, vilket är lättare sagt än gjort då hon gärna vill ha koll på allt.
Tog lång tid innan hon slappnade av och då bar aen aning men då gav jag mig där.

på promenad i hagen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0