-dressyrtrim

Red ner till planen vid svedjehallen för första gången för i år, då det börjat torka upp nu. Red i hackamoret.

Fokus låg på att få honom bärig, trampa under sig och forma sig efter skänkeln. Han tycker det är ganska svårt och jobbigt att behöva böja sig i sidan så vi jobbade med mkt sluta.
Efter vi kommit igång blev han jättefin i traven om än lite stelare i vänster varv. Galoppen var verkligen underbar, han behöver inte springa in i den lika mkt som förut och han kan gå någorlunda samlat men åtminstone med bra bärighet. Han tog rätt galopp hela tiden, det problemet verkar vara ur världen. Finkillen!

När vi skritade tillbaka så gick vi en stig som går upp i skogen och den vägen hem så slipper man gå genom samhället:)


Tidigare idag har jag och Wilma varit ute på springtur runt Hörnsjön, himla mys i det fina vädret. Nu snart ska jag dra mig mot ridkskolan för att rida Bogard.


hästarna efter jag släppt ut dom imorse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0