-Markarbete

Idag jobbade jag Marulk från marken både i repet och löst, känns som det var ett tag sedan nu. Gjorde först lite basic och jobbade sedan mycket jämsides i 2-3:e zonen(nu vet ni ju vad det är;))
Ville få honom känslig för små signaler i mitt kroppsspråk då jag känner att vi tappat lite där, men så blir det ju om man inte gjort det lika intensivt som förut. Gick framåt, backade, stannade, sprang, svängde osv. och det gick riktigt bra och han följde fint.

När vi jobbade löst så har han mycket lättare att hålla sig nära i höger varv men det beror på att han har lättare i det varvet och kan böja sig runt mig på ett helt annat sätt. I vänster varv går han gärna lite med rumpan innanför och huvudet utåt. Tog på repet igen i slutet och tränade lite på det, funkade bra!


bild från mars förra året, jag saknar inte punkfrillan iaf, nu är den i princip lika lång som resten av manen:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0