-Mot göteborg

Sitter just nu på tåget (när ja började skriva imorse)som snart är framme i Göteborg. Solen skiner utanför fönstret just nu iaf:) Ska hälsa på Maja tills på tisdag så bloggandet kommer kanske inte bli så jättestort. Kan ju berätta lite om de senaste dagarna med Marulk iaf när jag ändå inte har så mkt för mig. I onsdags så lät jag honom bara springa av sig i paddocken lite i löslongering. Men ändå med fokus på rätt varv och att han inte skulle gena. Han hade jättefin galopp. Igår så var det ju cavalettilektion på ridskolan. Blev ganska stressigt för hade varit i gideå på dagen och efteråt skulle jag ju hinna rida hem för att hinna med nattåget,så vet inte riktigt vad jag tänkte med men,plus att det regnade;) Lektionen gick inte toppenbra,man kan säga att det låg 4 bommar på varje volt. Marulk var väldigt stretig och springig, han trivdes verkligen inte med gummibettet idag,skulle tagit hacket. Han tyckte det var roligare att hoppa över bommarna i början än att skritta/trava över;) Vi galopperade även över två bommar på långsidan några gånger och då var han jätteduktig och höll galoppen emellan de flesta gånger! Lina är snäll och tar hand om honom när jag är borta:D Idag har vi strosat runt lite halvt på stan,hittade en söt skjorta på carlings och fikade och lagat gomat. Imorgon ska vi göra second hand runda,finns även en med hästgrejjer:D på söndag ska vi gå på Liseberg och på tisdag ha picknick i nån park. Haha här planeras det! Ni får ursäkta om det blir ngt konstigt ord här och där eftersom jag skriver från mobilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0