-Uteritt Marulk och Bogard

I fredags så red Emma och jag ut med Tornetta och Marulk. Vi gick ner över lägdan och över bron upp i skogen för första gången i år.
Dom tyckte den var väääldigt läskig. Till slut fick Emma hoppa av Tornetta och gå med henne över så då följde Marulk efter, bad honom att stanna på bron och stå still, gå av den och sedan gå på den igen. Han var riktigt duktig även om han tycker den låter lite obehgaligt när amn trampar på den!

Sedan red vi in på galoppvägen där vi galopperade och i slutet så gjorde Marulk värsta skuttet. Kändes som jag flög typ två meter upp i luften och sedan landade med en duns i sadeln med halv hjärnskakning,hah! Bushäst!
Vi kom sedan ut i Morakurvan på Bergomsvägen och red sedan över berget ner till Hamptjärn och sedan hem igen.



Sedan snabbade jag mig till ridskolan där jag red ut på Bogard tillsammans med Pernilla och Lucifer. Första gången uteritt för Bogard på öor iaf. Trodde han skulle kunna vara lite tittig då han alltid håller ett öga på läktaren inne i ridhuset, men inte då! Han skötte sig prima och var inte skvätten för fem öre.
Vi red Häggesrundan och han galopperade så fint i galoppbacken. Även om Lucifer visste exakt vad som var på gång långt innan, men Bogard bara: vadå? vad gör du? haha^^
En mysig ridtur med fint väder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0