-blandad kompott

Igår så skoddes Marulk så nu har han fina fötter igen. Red inget då vädret var pissedåligt heeeela dagen!

Idag så har jag och Lina kört Bus-Johan igen. Marulk fick också hänga på på släptåg, hade honom i repgrimman och repet som jag höll i och det var inga som helst problem, duktiga hästar:)
Vi red bort till sommarhemmet och tillbaka igen, travade hela grusvägen. Det var mysigt dock inget toppenväder, grått och lite disregn. Men vi satt och mös med filt i knät så det var lugnt.

Sedan snabbade jag mig till ridskolan för att rida Bogard på lektion. Det var mkt förvänd galopp som stod på schemat i övningarna men med honom så koncentrerade jag mig på att få honom att gå i rätt galopp istället. Han är verkligen superfin i högergaloppen nu och bär sig toppen men vänstergaloppen tycker han är lite jobbigare så han fattade höger istället några gånger men mot slutet av lektionen så fattade han rätt allt oftare. Tycker han är så svår att känna när han fattar rätt och inte också, för hans ben trummar på så snabbt i vilket fall så, haha! Han har i vilket fall som helst utvecklats mkt sedan han kom tycker jag och han kommer bli(och är) en riktigt fin ponny, som jag sagt förut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0