-Hopplektion Ace

Igår innan jag red till ridskolan med Ace hade jag tänkt göra ngt med Marulk, men jag hoppade över det edtersom det ändå var så kallt. Hade tänkt löslongera honom i paddocken men det är ju ändå så mkt snö där.

Gick faktiskt riktigt bra att rida enda dit bort trots -18,20. Jag frös nästan ingenting förutom litelite i ansiktet ibland, nice!

Lektionen gick jättebra! Jobbade först lite på volter och sådant innan vi började hoppa. Hon kändes nästan lite seg från början och var inte så känslig för skänkeln. I höger varv så släpper jag alltid efter på yttertygeln och tar ltie för mkt i inner så det måste jag träna på. Tror det har att göra med att om jag sitter lite snett så blir det ju även snett i överkroppen.
Ace skjuter gärna ut bogen i högervarv, även i hoppningen över hindren, vilket jag inte ens tänkt på förut så det är väldigt kul att få massa nya tips! I vänstervarv har hon lite svårt att böja igenom sig ordentligt.

På ena långsidan körde vi "5½an". Vi kom in i trav, kryss, ett galoppsprång, oxer, ett galoppsprång och sedan ett räcke tror jag det var.
På andra långsidan hade vi studs med 4 hinder, högre eftersom. Det var här jag fick jobba med att få henne rak över, sista gången gick det riktigt bra. 5½an var inga större problem, blev lite flackt en gång så vi petade men det löste sig med lite halvhalter innan.

Hon lyssnade jättebra idag och blev inte speciellt stark eller superpigg, tror det berodde på att vi fått jobba igenom dom så bra innan:)

Anmälde mig till klubbhoppningen den 12e igår också. Det blir en 80 clear round och en 90cm klass. Lina och Bus-Johan ska också vara med, får se om dom tar sig till startlinjen denna gång;)


här kan man ju nästan se att hon skjuter ut bogen, dock bara en aning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0