-trick o promenader

Var jättetrött imorse när jag skulle släppa ut hästarna, tog typ tio minuter att sätta på ett täcke och jag drog en djup irriterad suck varje gång jag var tvungen att böja mig ner för att få tag på täckesgjordarna, haha! och när jag släppt ut de tre första hästarna så hade det såklart slutat snöa och blåsa så jag fick gå ut i hagen och ta av dom igen, nice..

Tricktränade lite med Marulk sedan då ajg kände att jag var alldeles för slö för att rida, blir bara fel då. Vidareutvecklade bla. spanska skritten när jag står bredvid honom vid bogen och han ska lyfta de ben jag pekar på även från den positionen, förbättring sedan sist!
Gjorde även lite yoga och backa ur 5 zon.

Red sedan Ace en stund också då jag tar hand om henne i helgen. Red lite dressyr barbacka. Värmde upp genom att skritta Källströmsvägen ner och upp. Hon var väldigt spänd och lite trippig och typ: hjäälp en häck med snö på!!^^
Red sedan på gårdsplanen eftersom vår paddock är typ halvfull med snö och hon ska gärna inte gå i djupsnö/sand pga. patellan.
Jobbade henne mkt i skritten först. Hon var ganska stel och lite loj. Men efter mkt volter och åttvolter så slappnade hon av lite mer i nacken och lossnade i munnen. Gick då över till trav och där var hon riktigt fin, trampade under sig och bar sig själv.

Ikväll när jag skulle ta in hästarna så tog jag först B-J, Ace och Björn men när jag öppnade första dörren så stod skottkärrorna därinne och jag ahde glömt öppna dörr nummer två så det blev lite problematiskt där ett tag eftersom jag itne kunde öppna dörr nummer två utan att få in alla hästarna genom första dörren, men dom fick ju nte plats där pga. kärrorna got it? Så jag fick skicka in BJ och ta Ace bakom mig men då sa Björn: eh ne jag vill inte gå in där! Så jag fick lägga ner Björns grimskaft så jag kunde öppna och BJ och Ace fick gå in i stallet och när jag vänder mig om för att ta Björn så har han gått på en liten promenad tillbaka mot hagen men vänder in bakom stallet och jag frågar nått i stil med: vart ska du? Han stannar till och kollar bak på mig funderar lite men bestämmer sig för att promenera lite till, han fortsätter runt stallet förbi paddocken så jag gick tillbaka till ingången och väntade där så kom han fram bakom stallknuten och typ: heeej kan du ta upp mitt grimskaft och gå in med mig?(a) haha han kände bara för att gå en liten svängom runt stallet så var han glad och nöjd sedan!


bus-johan

Kommentarer
Postat av: ...

Hej!

Gör du fortfarande repgrimmor?

Maila mig i så fall.

:)

2012-02-26 @ 09:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0