-Bus-Johan och Marulk

Trots att jag blev väldigt frustrerad där ett tag så var det en mysig kväll. Medan Lina gjorde ordning Bus-Johan så passade jag på att jobba Marulk lite i repgrimman och repet, blev ju inte longering men lite liknanade iaf. Var dock lite halt där det var plogat, var som sagt på gårdsplanen. Försökte få honom att samla sig i skritt och trav men det var lite svårt att få honom att slappna av eftersom han fick spänna sig pga. underlaget så det gick ju sådär.

Jag tog sparken bredvid Lina och BJ och Wilma fick åka i korgen;) BJ fick lite dampryck här och var på vägen dit så då fick jag sätta på honom kopplet,haha!
Han fick även lite bockskuttstuds-ryck under lektionen, Helens kommentar: Ja nu kör Bus-Johan igång ja. haha! Men han var riktigtriktigt duktig och i slutet så började han även söka sig neråt och samla ihop sig. Han galopperade riktigt fint också! Svettig ponny!


Nu till det som var frustrerande. När vi börjat gå/sparka hemåt så kommer jag på vid typ botniabanabron(för er som vet)att Lina glömde spö, mitt spö. Så då fick JAG vända om och gå hela vägen tillbaka medan hon fortsatte rida hemåt, schysst! Dock så vägrade jag gå hela vägen tillbaka igen (50min gång) så jag väntade på ridskolan i ngn timme tills mamma kunde hämta mig, sparken och Wilma. Men fick iaf en trevlig stund och pratstunder där så det gick ganska bra ändå till slut.

Fick då skjuts till stallet där ja skulle ta in hästisarna.

Fick även reda på lite mer om gröntkort-kursen som jag anmält mig till(äntligen) att den är på torsdag kl 18, hm så nu måste jag kolla om jag ens kommer hinna göra den eftersom min lektion börjar 19, åsså vill jag ha med mig Marulken också ju, kanske får fjäska för Lina så hon får rida dit honom, det kan hon gått(eller gott?) göra efter dagen!


Bus-Johan i ett nötskal..

Kommentarer
Postat av: Bea

gott =)

2012-02-06 @ 22:46:03
URL: http://beabystrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0