-Frustrerade gänget

Har inte så jättemkt att berätta om dagens ridpass med Marulk. Red ganska länge men hela stämningen blev skit. Jag pressade honom för hårt och båda blev frustrerade. Det är sånna gånger man bara ska andas och börja med nått annat som man är bra på men envis som jag är så vill jag alltid att det ska avslutas bra..

Till en början gick det riktigt fint. Vi gick ut på lägdan bredvid hagen och galopperade lite där. Gick sedan ut igen på Källströmsvägen och red där fram och tillbaka för att träna galoppen på lite mer rakt spår. Höger galopp eftersom det alltid är vänster han tar i skogen eller just rakt spår. Han ville dock inte riktigt ta höger galopp utan blev vänster än hur jag gjorde, ställde och samlade honom. Efter ett tag så travade vi över gården till paddocken och högergaloppade några varv där, inga problem så fort det blir lite böjt spår, då tar han rätt på en gång. Så vi får jobba vidare med det!..utan att bli frustrerade!

Han fick ordentlig stretching efteråt som vanligt, och riktigt svettig blev han! Fick ju magis brushes i julklapp och dom funkar faktiskt riktigt bra! iaf på torkat svett som jag tog bort nu ikväll vid insläppet:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0