-Hagmys och tankeställare

Idag har jag varit i Skulebacken hela dagen med vänner, vilket har varit supermysigt och toppenväder med lagom många grader och härlig snö.

Hann hem en snabbis innan jag for till stallet en sväng för att gör ngt med Marulk men han visade ganska tydligt att han inte ville följa med mig ut ur hagen genom att vända och gå iväg en bit när jag kom. Så jag gick bara fram till honom och så mös vi lite, han sänkte huvudet och jag kunde luta mitt huvud mot hans. Satte mig ner i snön en stund och klappade honom på huvudet. Efter ett bra tag så fortsatte han att vandra bort till Björn och Bus-Johan som stod längre bort i hagen. Så då ställde jag mig upp och gick därifrån.

Man måste inte alltid göra ngt med hästen, utan det kan räcka med att bara som nu sitta och ta det lugnt med den och andas. Marulk känner väldigt tydligt vad jag är på för humör när jag kommer! Om jag är stressad eller trött och tänker undermedvetet, nu ska jag bara hämta honom lite snabbt och ta in honom i stallet och göra iordning honom etc. så kan man allt som oftast bara glömma det. Men om jag tex. innan jag går fram till hagen stannar upp för en stund, tar ett djupt andetag och tänker att jag bara lugnt ska gå fram till honom och klappa och bara vara så är det inga problem!

Hästen känner redan när den skymtar dig vad du är på för humör och har för energi i kroppen, det kan vara värt att tänka på!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0