-ÖOR med Acean

Idag tog jag med mig Ace på cavalettilektionen, det känns som det var längesedan jag red henne nu! En gång förrförra helgen senast.

Hon var så jäk*a fin och duktig, hon har aldrig gått så fint som hon gjorde i slutet. Hon tog stöd på bettet men inte hängig, jag kunde släppa efter och hon gick kvar, och hon jobbade på ordentligt med bakbenen som hon har svårt med, delvis pga. patellan som gör henne lite stel och det kan ta emot lite för henne. Men det märktes inte av någonting idag!

På ena långsidan red vi på en båge in mot mitten med tre bommar i början och tre i slutet av bågen. De första var längre avstånd och de andra kortare. Det gick riktigt bra! På andra långsidan var det lite olika upphöjda bommar på ett voltspår. I höger varv gick det hyffsat men i vänster ville hon inte riktigt böja igenom sig ordentligt. Sedan var det galoppfattningar och galoppvolter på kortsidorna. Det gick bra mkt bättre än det brukar, oftast brukar hon bli så taggad om det är mkt fattningar och så får vi svårt att hinna samla upp igen ordentligt innan bommarna men idag gick det riktigt bra det med!

Tror det är för att jag får så mkt mer hjälp i den här gruppen och hon kommenterar saker hela tiden och pratar konstant, toppen! Och lite kul att hon gick bättre på denna cavalettilektion än vad hon gjort på ngn dressyrlektion;)

Hon tyckte även att "båda "mina hästar" var jättetrevliga och fina" vilket ju var kul att höra:D

Ser fram emot nästa gång med hoppning!


Kommentarer
Postat av: mamsen

Kul att det gick så bra o att det känns bra i nya gruppen.

2012-01-27 @ 14:47:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0