-sammanfattning Gideå

Nu först tänkte jag skriva lite om Gideå..de senaste veckorna? Känns som det var evigheter sedan jag skrev vad vi håller på med, så jag drar en liten sammanfattning av vad jag kommer ihåg!


Börjar berätta lite om Thjibings framsteg. För typ nästan två veckor sedan var han in i ridhuset för första gången, från marken då. Lite spännande tyckte han det var men han skötte sig toppen och var nyfiken! Gjorde lite skickaövningar och att han ska stå stilla vid uppsittningspallen när man ställer sig på den och känna sig trygg med det. Han har verklligen blivit duktig på det!
Även i flocken tar han för sig, han är en av dom som bestämmer mest nu tycker jag det ser ut som och han har hittat en flickvän i Tai som dumpat Bobnii eftersom han svek henne när han var i Piteå på inkörningen, stackars lille Bobben^^

Red honom även i veckan på ridbanan i snön. Han gick helt själv med Tatjaana där inne som sällskap som Carina red en stund. Han skötte sig så fint! Några läskiga blå sockerbitar men annars inget. Travade tom. lite ibland. Har även ridit Tatjanaa två gånger, tränat mkt halter och ryggnignar så hon ska bli lite mjukare i munnen.

Lusitano har också fått varit i ridhuset för första gången, red honom en stund, inga problem!

Vi har även avmaskat alla 20 hästar. det gick smidigt och bra och tom. fölen var det igna problem med. en del hästar ville dock helst spotta ut det ;)

Jag har hållt i några lektioner här och där. Bla. i måndags så hade jag ledövningar uppe i ridhuset med barngruppen. Dom fick lära sig att börja skicka hästarna runt grejjet, över presenningar, spånskivor och ltie sånt. Dom var riktigt duktiga även m det blir lite mkt att hålla reda på!

I onsdags så höll jag i båda lektionerna då Carina var borta. Första gruppen hade lite sitsträning och lite serpentiner och andra gruppen red barbacka så dom tränade lite halter,ryggningar, volter och även dom serpentiner.


Hm ja..det var lite av vad vi gjort!


Ett av fölen, Tjaatka Djingisdotter, Tatjaanas föl:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0