-Sista dagen hos Basjkirerna

Var föresten sista dagen i Gideå idag på arbetspraktiken, känns ganska tråkigt! Roligt har det varit! Kommer ju itne sluta fara dit helt utan kommer antagligen fara dit då och då och hälsa på.

Iallafall idag så red jag Djuti barbacka i repgrimma på ridbanan en liten stund så han fick plumsa runt i lite snö i skritt och trav eftersom han inte skulle gå på lektion idag.

Jag höll i barnlektionen eftersom det var en ny liten 5åring som började som Carina gick igenom lite markövningar med innan hon satt upp. Haha ungen vill inte fara hem efteråt utan satte sig på marken utanför hagen och vägrade följa med mamman, det får man väl se som positivt antar jag xD
Dom fick rida helt själv hela lektionen idag för första gången, eller ngn brukar alltid rida själv då hon ridit lite längre tror jag och dom var jätteduktiga och travade också.

I passet efter så red jag Poker först, han var piggelini men sedan bytte jag med flickan som red Tjagatai då han var lite för svår för henne. Han har nämligen en liten åsna inuti sig! Så fort man kräver ltie för mkt(kan vara bara att trava eller göra en volt i skritt) så stannar han och vill helst inte röra sig ur fläcken. Det jag gjorde var att backa honom om han gorde så och sedan fråga om han ville gå framåt, gjorde han det så massvis med beröm, gjorde han inte det så backade jag lite till. För det hjälper inte att bara bonka på honom, då stänger han bara av. I slutet var han riktigt duktig och galopperade på i bra fart oh jag kunde göra små volter och serpentiner i mitten av ridbanan(där han brukar vilja gå in och stanna)

Imorgon ska jag ringa upp arbetsförmedlingen och höra lite vad dom har att säga...inget vettgt antar jag. Dom ringde mig idag när jag red Marulk och pratade in på mobilsvar att jag skulle ringa upp och säga hur det gått.


Tjagatai Kahn i hagen i december

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0