-Snögalopp

Efter jag släppt ut hästarna imorse så for jag till Maja en sista sväng innan hon far tillbaka till Gbg. Halv ett for jag till Gideå.

Började med att gå och hämta Lusitano uppe hos Djingis, hingsten medan Carina körde upp spår i snön på lägdan med traktorn. För mkt snö om man inte gör det. For sedan ut och galopperade några vändor på de olika spåren, superhärligt var det och Lusitano tyckte det var roligt och blev lite busig emellanåt och la in några kickar. Dock så gnäggade han hela typ tiden åt Djingis haha^^

Sedan var det Gejschas tur då hon blivit så ledsen igår när några av de andra hästarna fick komma ut;) Hon raceade på rejält i spåret som gick nerifrån sjön, dock så hoppade hon ut i djupsnön några språng men hon ångrade sig ganska snabbt,haha.

På kvällen höll jag i den andra lektionen, gick dock bara att skritta pga. undelaget på ridbanan men dom fick gå ut och trava på lägdan i slutet av lektionen.

Gejscha på bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0